De MR overlegt met de directie en het schoolbestuur over belangrijke schoolzaken, zoals:
De medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit twee geledingen:
De MR heeft instemmingsrecht over die zaken die voor groepen ouders en leerkrachten van wezenlijk belang zijn. Bijvoorbeeld: de vertegenwoordigers van de ouders en van het personeel moeten gezamenlijk instemmen met het schoolplan, de schoolgids, het schoolreglement en de manier waarop ouders betrokken worden bij hulp in en aan de school. Vooral de betrokkenheid van de ouders bij het opstellen en vaststellen van het schoolplan en de schoolgids is belangrijk.
Via de MR kunnen zij hun stem laten horen en rechtstreeks invloed uitoefenen. Het schoolbestuur en de directie moeten in een aantal gevallen advies vragen over hun plannen met de school. Bijvoorbeeld over fusieplannen (het samengaan met een andere school) en het aanstelling- en ontslagbeleid van het personeel.
De MR vergadert gemiddeld 7x per jaar.
Het is mogelijk eerst een kijkje te nemen bij de MR of proef te komen draaien. Vind je het leuk om over schoolzaken te praten met de directie van De Goudakker, meld je dan bij één van de MR-leden.
Er is momenteel geen vacature
Hieronder stellen de leden zich allemaal even kort aan u voor.
Monique van Vliet, leerkracht
Mijn naam is Monique van Vliet. Leerkracht van groep 7/8. Ik werk nu 12 jaar op De Goudakker. Maar ik ben al ruim 35 jaar werkzaam in het onderwijs. Namens het team zit ik in de MR omdat ik het belangrijk vind om mee te kunnen denken over schoolse zaken. Om zo een prettig werkklimaat op De Goudakker te bevorderen. Voor de kinderen, de ouders en mijn collega's.
De MR vertegenwoordigt de ouders en het personeel over onderwerpen die vaak 'achter de schermen' plaats vinden. Bij belangrijke ontwikkelingen zal ik u informeren door middel van het Ouderportaal.
Sandra Roozendaal, leerkracht
Mijn naam is Sandra Roozendaal. Sinds dit schooljaar zit ik in de MR. Ik ben bijna 25 jaar werkzaam in het onderwijs waarvan al 20 jaar op De Goudakker. De laatste jaren werk ik met veel plezier in groep 1-2.
Ik ben in de MR gegaan omdat het onderwijs continue in beweging is. Het is voor mij een uitdaging om met de verschillende wensen van ouders en het beleid van school op één lijn te komen om zo goed onderwijs te bieden en een fijne, veilige schoolomgeving voor kinderen en ouders te creëren.
Ineke Hammann, ouder
Hallo, ik ben Ineke Hammann.
In oktober 2015 ben ik door de ouders gekozen om in de MR plaats te nemen. Ik heb twee zonen, Douwe en Wibe. De huidige veranderingen in het onderwijs komen en gaan. Soms mooie en de nodige veranderingen, soms minder leuke veranderingen. Binnen de MR worden deze veranderingen besproken met de leerkrachten en de andere ouders met oa als doel: creëren van inzicht en transparantie in het beleid wat de Goudakker hanteert. Ik hoop een schakel te zijn tussen u als ouder, uw kinderen en de leerkrachten.
Uw mening telt, samen voor onze kinderen.
Mirjam Blok, ouder